Odgłosy z rozrządu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomek081211
    • 2024

    Odgłosy z rozrządu.

    piotrex,
  • Tomek081211
    Classic
    • 2015
    • 6

    #2
    Odgłosy z rozrządu.

    Witam wszystkich
    Jestem nowy, niedawno kupiłem Octavię 2.0 benzyna/lpg silnik AQY, i jak to po zakupie wymieniłem między innymi rozrząd i pasek wielorowkowy alternatora i zaczęły się problemy, mianowicie, rano na zimnym silniku lub po ok 6-godzinnym postoju po odpaleniu z pod obudowy rozrządu wydobywa się odgłos jakby zgrzyt, pisk łożyska w jakiejś rolce, trwa to ok, 3-5minut i cichnie. Reklamowałem już rozrząd, wymieniona pompa, wymieniony napinacz i po wymianie napinacza na jeden dzień ucichło ale teraz dalej to samo. Mechanior twierdzi że to pasek trze o obudowę i że to się dotrze z czasem, ja mam jednak obawy bo w końcu to rozrząd. Macie jakieś pomysły, doświadczenia w tym temacie? Z góry dziękuję za pomoc.

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez Tomek081211
      i że to się dotrze z czasem,
      :shock:

      Zmień "serwis" i to bardzo szybko !!!!

      Komentarz

      • Bartek.K
        Rider
        • 2012
        • 396

        #4
        A nie przypadkiem załącza ci cię pompa powietrza wtórnego? I to ona na zimnym silniku wydaje ten dzwięk.
        Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

        Komentarz

        • Tomek081211
          Classic
          • 2015
          • 6

          #5
          Nie wiem, dźwięk wydobywa się ewidentnie z pod pokrywy rozrządu.

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1085
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Możliwe, że to ponownie napinacz. Można sprawdzić/wyszukać piszczący element w następujący sposób. Plastykową rurkę o średnicy 8÷10 mm i długości okło 1m wkłada się jednym końcem do ucha, a drugi koniec przybliża/dotyka do badanego elementu. Doskonale słyszalne jest to, co się obraca lub porusza się ruchem posuwisto/zwrotnym, a więc łożyska, zawory, itp.
            Stetoskop lekarski był by lepszy, ale szkoda go, bo można nie chcący wkręcić np. pod pasek.

            Komentarz

            • djtomi2
              Rider
              • 2010
              • 252
              • Octavia II (1Z3)
              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Sprawdź sobie , czy rzeczywiście ci pasek nie trze o obudowę, bo tu akurat mogę się zgodzić z twoim mechanikiem. U mnie w 1.9 TDI właśnie to było problem. Zdecydowanie jednak nie czekaj aż ci się coś dotrze, bo może się okazać, że pasek ci się "dotrze" zanim przestanie piszczeć ( czytaj - zerwie ).
              Zdejmij sobie obudowę rozrządu i zobacz, czy nie ma na niej jakichś śladów/obtarć od wewnątrz, a potem odpal zimny silnik, bez obudowy I już będziesz wszystko wiedział.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • Tomek081211
                Classic
                • 2015
                • 6

                #8
                Zamieszczone przez Marian 2
                Możliwe, że to ponownie napinacz. Można sprawdzić/wyszukać piszczący element w następujący sposób. Plastykową rurkę o średnicy 8÷10 mm i długości okło 1m wkłada się jednym końcem do ucha, a drugi koniec przybliża/dotyka do badanego elementu. Doskonale słyszalne jest to, co się obraca lub porusza się ruchem posuwisto/zwrotnym, a więc łożyska, zawory, itp.
                Stetoskop lekarski był by lepszy, ale szkoda go, bo można nie chcący wkręcić np. pod pasek.
                Napinacz był sprawdzany stetoskopem i jest ok.

                [ Dodano: Pon 22 Cze, 15 08:22 ]
                Zamieszczone przez djtomi2
                Sprawdź sobie , czy rzeczywiście ci pasek nie trze o obudowę, bo tu akurat mogę się zgodzić z twoim mechanikiem. U mnie w 1.9 TDI właśnie to było problem. Zdecydowanie jednak nie czekaj aż ci się coś dotrze, bo może się okazać, że pasek ci się "dotrze" zanim przestanie piszczeć ( czytaj - zerwie ).
                Zdejmij sobie obudowę rozrządu i zobacz, czy nie ma na niej jakichś śladów/obtarć od wewnątrz, a potem odpal zimny silnik, bez obudowy I już będziesz wszystko wiedział.
                Pozdrawiam
                Sprawdzałem, ani na pasku ani na obudowie nie ma żadnych śladów, podejrzenia padają na wadę fabryczną paska.
                Pozdrawiam.

                Komentarz

                • Bambek1
                  Elegance
                  • 2015
                  • 963
                  • Octavia I (1U2)
                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Kiedyś w innym aucie nowy wielokolorowy pasek alternatora mi piszczał. Kupiłem drugi bo mnie to bardzo wqr...ło i dalej to samo, kombinowałem z napinaczem, że może za mocno, że może za lekko, może rolka krzywa, wymieniłem na drugą. W końcu kupiłem 3 pasek firmy "BANDO" i od już chyba 3 lat mam spokój nic nie piszczy nic nie skrzeczy, a dwa nowe "CONTITECHY" wiszą na gwoździu. Może też trafiasz na jakieś badziewie...
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz

                  • Tomek081211
                    Classic
                    • 2015
                    • 6

                    #10
                    Zamieszczone przez Bambek1
                    Kiedyś w innym aucie nowy wielokolorowy pasek alternatora mi piszczał. Kupiłem drugi bo mnie to bardzo wqr...ło i dalej to samo, kombinowałem z napinaczem, że może za mocno, że może za lekko, może rolka krzywa, wymieniłem na drugą. W końcu kupiłem 3 pasek firmy "BANDO" i od już chyba 3 lat mam spokój nic nie piszczy nic nie skrzeczy, a dwa nowe "CONTITECHY" wiszą na gwoździu. Może też trafiasz na jakieś badziewie...
                    U mnie było sprawdzane ze zdjętym wielorowkowym i odgłosy nie milkły także odpada, ale dzięki za trop.
                    Pozdrawiam.

                    Komentarz

                    • mroko
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 659
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      U mnie właśnie pasek rozrządu Contitecha po wymianie wydawał taki skrzeczący rytmiczny odgłos na zimnym silniku. Okazało się że ocierając o rant rolki napinającej dopóki się nie rozgrzeje tak skrzeczy.
                      Wystarczyło delikatnie płynem do naczyń posmarować rant rolki i na chwile przestawał skrzeczeć.

                      Miałem go wymienić ale w końcu olałem to i po pewnym czasie przestał wydawać dziwne odgłosy.
                      Jedynie co jakiś czas go oglądałem czy nie jest jakiś poszarpany.
                      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                      Komentarz

                      Pracuję...